Lidt om at have ferie..

Åh, hvor jeg hader at have ferie! Og ikke bare sådan lidt, jeg HADER det virkelig. Jeg hader, at de mennesker, jeg har brug for, er på ferie. Jeg hader at man ikke kan regne med noget og at intet går sin vante gang. Min verden går fuldstændig i sort og jeg ser hjælpeløst til mens anoreksien eller selvskaden overtager mit liv.

^^det er ikke mig😉

Nogen gange har jeg det dårligt flere dage inden. I mine tanker er jeg allerede begyndt at panikke over ferien, hvor at hele min hverdag smuldrer. Alt brydes op og hele mit netværk af personer har fri.

Jeg har det så svært ved at håndtere den manglende struktur og dagligdagens faste rytme. Jeg bliver bare mere syg, mens jeg på samme tid længes efter dengang hvor jeg nød at have ferie. Jeg savner den tid hvor jeg kunne nyde at lave ingenting og hvor at intet var som det plejede; at man sås med venner, bare fordi man havde lyst og intet andet at tage sig selv. Men afstanden mellem behovet for kontrol, struktur, aktivitet, og ferie, opbrud, at lave ingenting er for stor. Jeg føler at jeg drukner, og så tager jeg fat i min redningskrans, anoreksien, selvskaden eller min depression. Her kan jeg så isolere mig, indtil det igen bliver hverdag med forudsigelighed og rutine.

Det lyder så enkelt “blot at lave ingenting” og “være med det, som er lige nu” men sådan er det bare ikke i praksis, og det føles ikke som om, at der er nogen der forstår dette. Jeg vil så gerne kunne stoppe op og mærke efter, hvor jeg er i mine tanker og følelser, tage en dyb indånding og blot være. Men det tør jeg ikke, tanken skræmmer mig alt for meget, for hvad nu hvis der ikke er andet end selvdestruktive tanker? Hvad nu hvis, jeg bare er en tom skal, der ikke kan andet end at være spiseforstyrret eller selvskadende? Hvad er jeg uden min spiseforstyrrelse??

2 thoughts on “Lidt om at have ferie..

Leave a Reply

