På rette vej

Har været til terapeut her til morgen, og nøj hvor jeg trængte til det. Min aftale var blevet aflyst sidste fredag og jeg brændte simpelthen inde med så meget, jeg havde brug for at få ud. Fik gode værktøjer at arbejde med og havde kæmpe åbenbaring, så har total optur lige nu.

Sidder i en bil på vej til København for at se min fantastiske familie – det bliver skønt. Vi skal hygge, se film og en tur i Dyrehaven med min dejlige hund.

Er SÅ motiveret i dag og ønsker bare at det skal fortsætte. Havde det værste møde med min sagsbehandler i går, men jeg lod det ikke slå mig ud, forsatte med at kæmpe og fik spist det jeg skulle. Må virkelig ikke tabe mig mere, så er jeg sgu bange for at blive indlagt og det vil jeg bare ikke igen. Så hellere tage mit eget liv lige her og nu. Men nok om det, i dag har jeg ikke lyst til at dvæle i det negative. Jeg skal vise alle dem, der ikke tror på mig, at jeg godt kan blive rask! Jeg vil bruge al modgangen til at styrke mig i min kamp!

Håber i har det godt derude, god weekend til i smukke mennesker.

xxoo,

8 thoughts on “På rette vej

  1. Puha, blev lige lidt overrasket over indlæggets seriøsitet.
    Det er vist første gang, jeg er inde på din blog, har kigget lidt på dine opskrifter, det hele ser lækkert ud!
    Men lige tilbage til det private – Så håber jeg da, at du får spist noget af det mad, du selv lægger op – siden du siger, “du ikke må tabe dig mere”. Nu kender jeg jo ikke til dine problemer, men ønsker dig det bedste! Det lyder som en rigtig hyggelig weekend, du ser i møde, du må nyde den med din familie og vovse, og så ingen selvmordstanker, livet skal leves, både med det gode og det dårlige🙂

    Gode tanker herfra.
    Kh. Signe / http://www.girlslovefood.wordpress.com

    • Dejligt, at du synes om mine opskrifter😉
      Ja, for det meste bliver det jo spist, men lægger jo ikke seks måltider ud om dagen og desværre sker det ofte, at det jeg lægger ud måske er det eneste jeg så får spist på den dag – og det er jo ikke godt!
      Men ellers skal du have tak for din søde kommentar. Det er altid dejligt at få nogle opmuntrende ord med sig på weekend😉

      • Selv tak, nej det er selvfølgelig rigtigt.. mange gange god bedring🙂 Hvis du vil have nogle lidt mere ‘fedende’ opsrkifter, kan du jo kigge forbi min blog.
        Håber dig alt vel🙂 Hav en god lørdag!

  2. Hej:-)
    Du må sådan undskylde at jeg lige skriver, men har lige fundet din blog, og kan desværre se, at vi lider af samme sygdom. Jeg kæmper selv med sygdommen anoreksi på nu, ja hold fast 13. år. Ja jeg ved godt, at det er mange år på godt og ondt, men som du jo sikkert ved, så er det en hård sygdom. Jeg er heldigvis så langt i dag, at jeg er igang med en videregående uddannelse og har ikke været i nogle former for behansling i nu 2½ år. Jeg bor for mig selv i egen legjlighed i Århus og klarer mig selv med alt hvad det indebæger af indkøb, spisning osv. Jeg har selv en blog, hvor jeg mest blogger om mine kreative sysler, som jeg er meget optaget af, samt mit liv som studerende, min familie og mine fantastiske venner. Jeg skriver ikke så meget om selve sygdommen, men jeg er til gengæld meget åben omkring den, og du er mer end velkommen til at se min blog: madebyme-helena.blogspot.com
    Yderemere er du meget velkommen til at spørgsmål vedrørende mit sygdomsforløb. Det er jo altid rart at vide, at man ikke er alene i denne verden.

    Kærigfst Helena.

    • Du skal slet ikke undskylde! Jeg er blot beæret og glad for din kommentar.
      Jeg synes det er fantastisk at høre, at du er på vej mod et forholdsvis “normalt” liv – det er bare super motiverende, og jeg er glad for at du har lyst til at dele lidt af din historie med mig. Også dejligt at din blog handler om så meget mere end spiseforstyrrelsen, jeg håber også at anoreksien på et tidspunkt fylder så lidt i mit liv at jeg kan (og tør) dele min mere kreative og livsglade side🙂

      • Jeg er glas for at høre, at du ligefrem er beæret over min kommentar, det jo altid rart at ivde, at man ikke er alene i verden om kampen mod anoreksien. Jeg håber så meget for dig, at du ikke bliver indlagt, for det kan jeg virkelig ikke andbefale. Har du nogenside været indlagt og i så fald, hvor har det været henne?

        Kærlige tanker en der følger dig i håb om det bedste🙂

      • Jamen, jeg synes det er så rart når i gider bruge tid på at skrive og fortælle om jer selv. Som du siger, er det rart at vide, at man ikke er alene🙂
        Har været indlagt to gange før, begge i København, da det oprindeligt er der, jeg har boet (bor i Vejle nu) + 1 gang på et bo- og behandlingssted (også på Sjælland)

Leave a Reply

