Endnu en udfordring

Grød af min egen blanding (spelt, rug, bygkerner, boghvede, sesamfrø og quinoa) kogt m. æggehvider/vand, pære og kanel og drysset med mandler + den obligatoriske kæmpe kaffe

Var jo til diætist i torsdag, hvor jeg selvfølgelig fik en madplan, som jeg skal prøve at overholde… og puh, det er godt nok mange kulhydrater i forhold til hvad jeg normalt spiser. I dag er så første dag, hvor jeg skal prøve at overholde planen, men det bliver altså alt for provokerende, så har tænkt mig at introducere kulhydraterne én måltid ad gangen. Det virkede nemmest for mig at starte med morgenmaden, så det har jeg gjort i dag. Det var en kæmpe forandring i forhold til min vante morgenmad (som plejer at bestå af skyr el. hytteost med nødder og frø, eller omelet). I dag blev det så grød… Har det simpelthen så skidt over at have spist så mange kulhydrater (og kalorier! kan ikke huske hvornår jeg sidst har spist så mange kalorier i ét måltid, men det er vel for fanden det der er meningen, for det går jo ikke, at jeg bliver ved med at tabe mig). Nå, men er sikker på at min mave vokser for hvert sekund der går. Hvorfor skal jeg også være så dum og fed og svag. Nej, stop! Jeg er stærk fordi jeg vælger at kæmpe imod anoreksien. Min krop – og HJERNE – har brug for kulhydrater. Jeg har næret min krop og fyldt den med gode, sunde ting. Det kan fandme ikke være rigtigt at kulhydrater skal styre mit liv og bestemme om jeg må være glad eller ej! Jeg vælger livet. Resten af dagen skal være god og fyldt med ting, som gør mig glad, basta.

Og ja, det er min dyne i kan se i sofaen😉 Var simpelthen nødt til at skabe noget hygge omkring mig for at komme igennem skålen med grød..

3 thoughts on “Endnu en udfordring

  1. Speltporridge w/ Spicy Applesauce « notre petit secret

Leave a Reply

