Ét skridt ad gangen

Synes lige jeg ville dele noget jeg læste tidligere i dag. Selvom det handler om veje til et succesfyldt vægttab så synes jeg også at det kan bruges i forhold til at kæmpe sig ud af en spiseforstyrrelse..

” The key to successfully changing your habits to healthy ones is to substitute alternative behaviours that also satisfy your needs. Once the new habit is ingrained, the new behaviour pattern becomes easy and automatic.
Be realistic and clear on what those needs are, set your goals and build to achieve them. Take small steps and choose one new habit each week to implement into your daily life

Flere gange i mit forløb har jeg mødt behandlere, som har prøvet at tage min anoreksi fra mig. Der hvor de har fejlet gang på gang er, at de ikke har givet mig noget andet at sætte ind i stedet for min spiseforstyrrelse. Det giver ikke mening for mig at afstå fra spiseforstyrrede handlemønstre for så har jeg ingen redningskrans tilbage og det gør mig alt for angst til overhovedet at prøve, så føler jeg, at jeg står tilbage som en tom skal uden indhold og identitet.

Som citatet siger, så handler det om at tage ét skridt ad gangen og ligeså stille udbytte én gammel, spiseforstyrret vane til en nyere, sundere og mere hensigtsmæssig “vane” og så den næste “vane” osv.. Ved ikke om det bare er mig, der vrøvler, men synes simpelthen det gav utrolig god mening i mit hoved😉

* kilde

One thought on “Ét skridt ad gangen

Leave a Reply

