Hell is empty, all the devils are here

byAmelia - please credit if use

Tomheden tager over. Frygten for at mærke mig selv. Tankerne kredser om at forsvinde. Skal til psykiater i morgen og har for første gang i forløbet ikke lyst. Dårlig samvittighed.

Selvhadet vokser, straf og spiseforstyrrelsens jerngreb strammes yderligere. Tilbage i løgne og rodløshed. Bekymring fra andre føles som et større og større pres, ikke som den tilsigtede støtte. Gode intentioner, men forstår de ikke jeg er uden for rækkevidde? At jeg ikke længere vil kæmpe imod. Jeg ved det er Ana der tærer på mig, bliver styrket at sulten. Smiler fordi jeg igen har tabt mig. Læner sig tilfreds tilbage ved synet af min mors bekymrede blik; “jeg bliver snart nødt til at veje dig.” Jeg stirrer tomt frem for mig, som jeg har gjort så mange gange før de sidste par dage. Ligegyldighedens slør har for længst omsluttet mig, fangarme griber ud efter mig. Jeg har accepteret at det er sådan livet må være.

Underligt som alting pludselig kan virke helt uden betydning. Hvordan kampgejst på et øjeblik synes skiftet ud af sortsyn og håbløshed. Underligt hvordan det lys for enden af tunnellen for et splitsekund syntes at være blevet tændt; for bare at være gennemsyret af mørke og tåge.
Underligt hvordan det ikke længere gør nogen forskel for mig om jeg har noget – eller nogen, om jeg lever eller dør. Hvordan bekymring udefra næsten er mere i vejen og pres, end til støtte. De vil mig jo det bedste men jeg føler, at jeg bliver kvalt. Lad mig være i ensomhedens fængsel – det er alligevel her, jeg fortjener at bo.

One thought on “Hell is empty, all the devils are here

  1. Dine ord er skræmmende genkendelige. Du skrev til mig, at dine ord måske ikke gjorde en forskel, fordi du selv havde det lige som jeg – men det gjorde de. Så nu skriver jeg til dig, som du gjorde det til mig. Også selvom jeg ikke har de gyldne ord som kan lysne det hele og give livet mening. Men jeg tror, jeg har forståelsen for, hvad du gennemgår.
    Sender dig knus og tanker<3

Leave a Reply

