Kicking EDs ass

Var ude og spise frokost med min mor efter jeg havde været til udredning i dag. Ville egentlig have valgt det jeg vidste, der var mindst kalorier i, men fik i stedet presset mig selv til at vælge en virkelig lækker hummus tallerken fordi jeg synes det var det, som lyd mest indbydende – og ja, det smagte vildt godt! Så kan Ana sige hvad hun vil, jeg har lov til at nyde mad. Det er ikke svagt. Men det er svært for jeg spiste også brød og det har jeg det rigtig skidt med. Og udover dette, så ved jeg jo ikke 100% hvor mange kalorier der er i det, jeg har fået og det bruger Ana altid til at overbevise mig om, at jeg har fået alt for meget. Min udfordring i dag er nu ikke at underspise ved de andre måltider. Men nu skal jeg i OCD-gruppe, ville bare lige dele min succes med jer❤

eating out

13 thoughts on “Kicking EDs ass

  1. Uha, det kan være SÅ svært at spise på restaurant. Sidst, jeg var ude og spise, var italiensk (faktisk kun en uge siden..). Og jeg kan huske “åhnej, hvid pasta, hvor meget olie? Hvad er det dér? Det må du ikke spise” osv. Men der er kun to veje – vejen ud og vejen ned. Og vejen ned er ærlig talt lidt.. ..død.
    Maria. (:

  2. Kæreste ven,
    Du kender ikke mig, jeg kender ikke dig…men jeg kender “Ana” alt for godt -og gennem alt for mange år! Kæmper, som dig (og vinder, som dig..Det er os, der vinder, denne ulige kamp -for det er det vi vil, ikke?! Blive så glad, når jeg læser dit indlæg idag. Du er uendelig sej.. Har taget ansvar for -og draget omsorg for din krop og dit sind…Taget styrring og lukket kæften på “Tåbe Ana”! Jeg skal ud og spise i aften, hos mennesker jeg ikke kender så godt. Er nervøs, men ved du hvad..jeg kan og jeg vil! De er så søde..og Ana er ikke inviteret..hæ hæ! I morgen, tager vi hver især et nyt skridt mod et sundere jeg..aftale?!
    Sender dig mange varme tanker
    Trine

    • Helt klart en aftale! Og dejligt at du giver dig til kende her på bloggen. Jeg bliver helt glad når jeg læser at du tager kampen op – det er den eneste måde hvorpå vi kan komme over på den anden side. Men ja, lad os kæmpe sammen, jo flere vi er des stærkere står vi mod Ana.
      Jeg sender dig lige så mange varme tanker tilbage❤

  3. Det er virkelig sejt – og du har ikke fået for meget! Godt, at du deler det herinde, og at du lægger et billede op af maden. Så kan vi andre overbevise dig om, at det ikke er skidt, at du har spist det. Det er vildt godt gået!❤

    Hvad mon det var for en udredning, du var til, hvis jeg må spørge?🙂

    • Ja, det er faktisk rart at få det bekræftet af nogen som kommer “udefra” hvis du forstår. Altså min mor kan jo sagtens sige, at jeg ikke har fået for meget, men det er svært at tro på fordi hun jo inderst inde vil blive lykkelig hvis jeg “får for meget” fordi så tager jeg jo på, hvilket er det der er meningen..

      Det er en udredning i PsykologCompagniet som har til hensigt at stille nogle “diagnoser” eller udgangspunkter som kommunen bedre kan forholde sig til. Jeg har nemlig fået obs-diagnoser som personlighedsforstyrrelse, angstproblematikker, OCD og svær depression. Så det er lidt for at få et endeligt papir på det. Ydermere følger en handleplan som kommunen så kan arbejde ud fra🙂

  4. Hvor er du bare sej, og jeg siger ligesom de andre, at jeg ved hvilken kamp du slåsser med, og jeg ønsker for dig, som alle vi andre, at vi en dag kommer helt ud af dens fangarme. Det er virkelig flot af dig, at du tog ud at spise, selv har jeg kun to restauranter jeg tør våve mig ud på, og det er kun på grund af, at det er tag selv bord, hvilket på den måde gør det lettere.
    Håber jeg en dag bliver lige så sej som dig:-)

    • Åh ja jeg er stor fan af buffetter – det er meget mere sikkert. Dette var helt klart et stort sats og jeg døjer stadig med dårlig samvittighed hér mange timer efter, men jeg har heldigvis et godt “netværk” omkring mig som kan støtte mig🙂
      Og jeg ved at du har styrken søde – jeg håber sådan for dig at du selv kan opdage den og tage de sidste kampe mod anoreksien. Du er så godt på vej og du fortjener virkelig at komme over på den anden side!❤

Leave a Reply

