My day in foods

Når man skal spise 6 gange dagligt synes jeg hurtigt at ens dag kommer til at handle om mad. Så jeg tænkte, hvorfor ikke dedikere et indlæg til at vise et eksempel på hvad jeg spiser på en dag.

coconut and cocoa nibs pancakes// morgenmad: LCHF pandekager m. kokos og rå kakaonibs, friske bær – sig endelig til hvis i vil have en opskrift😉 //

detox green smoothie

// mellemmåltid: smoothie lavet på 1 stor håndfuld frisk spinat, 1 lille pære, 1/2 appelsin, 1 banan, 1 stor spsk citronsaft og en sjat vand – mums! //

Raw Beet Salad

// frokost: råkost lavet på revet rødbede og knoldselleri + hakket bladselleri, vendt i med citronsaft. Hertil hytteost og 1/2 hjemmebagt bolle //

snack

// eftermiddagsmåltid: helseklibrød m. avocado og tomat på bund af spinat + ananas m. ristede mandler og kokos //

A Very Yellow Lentil Salad

// aftensmad: salad af kogte grønne linser + gulerødder og gul peberfrugt stegt i paprika og hvidløg, vendt med hvidvinseddike og drysset med frisk koriander //

Så mangler jeg bare mit sen-måltid, men der er lidt tid til endnu. Jeg vil rigtig gerne høre, hvad i har fået at spise – især hvis i har fået noget i synes, der er ekstra lækkert. Vores spiseforstyrrelser skal nemlig ikke have lov til at bestemme om vi skal nyde mad eller ej!❤

9 thoughts on “My day in foods

  1. Hvor ser det lækkert ud! du må endelig fortsætte med sådanne indlæg, det giver så god inspiration!
    Har du fulgt din kostplan fuldkommen når du spiser sådan som i dag?🙂 (synes din aftensmad især ser lidt lille ud😦 )
    TAK for en god blog❤

    knus.

    • Dejligt med ros🙂 Jeg er glad for at du synes om min blog.
      Jeg er stadig i en optrapningsfase så den mængde du ser er ikke helt hvad jeg skal ende ud med at spise. Jeg kæmper stadig med at følge min madplan, jeg får næsten de kalorier jeg skal have – men vil gentage at dette ikke er en plan hvor det er meningen at jeg skal tage på. jeg er i en vægtstabiliseringsperiode – det er vigtigere for min diætist og læge lige nu, da min vægt har været nedadgående i en længere periode. Derfor er jeg ikke i gang med en vægtøgningsplan endnu..🙂 Dog skal det siges, at jeg udover det jeg spiser, drikker 1 liter letmælk hver dag

      • Så forstår jeg bedre! Jeg vil lige påpege, at det bestemt ikke var ment negativt! Der har jo været en del tilfælde på både en masse blogs og instagram om sådan noget, og jeg mente bestemt ikke noget negativt med det, men håbede det kunne hjælpe dig hvis du spiste for lidt❤

      • Tog det skam slet heller ikke som noget negativt🙂 Næh, det er sødt at gøre mig opmærksom på det, for jeg har også været der hvor jeg mente at jeg spiste nok selvom jeg slet ikke gjorde. Det er altid godt med nogle øjne udefra, som kan se mere objektivt på ens mængder, når man selv synes, at man har spist som en elefant😉
        Jeg sætter altid pris på kommentarer, så længe de er konstruktive og det synes jeg din var.

    • Skal nok lægge en opskrift op på pandekagerne her en af dagene🙂
      Kulhydrater er min “fjende” derfor arbejder jeg med min diætist om lige så stille at indføre kulhydrater igen, da jeg ellers fuldstændig har udelukket den madgruppe. Jeg får dog stadig de kalorier jeg skal have.

Leave a Reply

