It is okay to indulge

indulgenceMit senaften-måltid i går blev ovenstående. Jeg har de sidste par dage arbejdet henimod at spise is til “dessert”. Det er godt nok sukkerfri is, men formålet med dette var egentlig heller ikke at spise rigtig is. Det handler om noget andet. Det handler om at give mig selv lov til at nyde noget. At jeg også fortjener noget lækkert. At det er ok at hygge sig med at spise. Det handler om at skabe rare situationer med hygge selvom den givne situation involvere mad. Det er ok at gemme sig i sofaen under et stort tæppe, se en film og forkæle sig selv med noget lækkert. Prøver i også at skabe hygge i madsituationer? Jeg tænker foreksempel altid stearinlys når jeg spiser, hvis det er dunkelt udenfor. Jeg tror det er vigtigt at skabe associationer til noget rart, når man ellers gruer for næste måltid..

7 thoughts on “It is okay to indulge

  1. Rigtig godt! Jeg har selv rigtig svært ved at spise lækker mad. Og is – puha. Så hellere rugbrød eller havregrød eller (bortset fra, at jeg/min spiseforstyrrelse ikke kan lide kulhydrater)..

    • Det er faktisk slet ikke så galt, når først man lige får kæmpet sig gennem de første par gange🙂 Men det er nok fordi Ana er lidt mere okay med det, når isen nu både er sukkerfri og fedtfattig…😉
      Men åh ja, kulhydrater er min/Ana’s værste fjende! ;D

  2. Hvilken is spiser du?:-) jeg har selv fået det til opgave at spise lidt af sådan noget som mit sen-aften. Indtil videre har jeg spist lidt åblomst kakao is, men en vanilje ville heller ikke gøre noget!🙂

    • Jeg spiser ISIS’ vanille is. Der er ikke helt så mange kalorier i, i forhold til hvad jeg skal have, men så plejer jeg ofte at drysse hakket chokolade 86% eller kakaopulver udover og hakkede mandler🙂
      Flot at du får spist isen forresten! Det er et stort skridt.

Leave a Reply

