Idéer til frokost

Det virkede til at i synes sådanne indlæg var ret gode, at man kunne give hinanden inspiration til de forskellige måltider. Igen, vil jeg rigtig gerne høre, hvad i f.eks. spiser til frokost. Her er hvad jeg har fået de sidste par dage (beklager billedkvaliteten på nogle af billederne, har ikke altid lige mit kamera på mig og så bliver det altså taget med iPhone..)

Jeg har arbejdet meget på at begynde at spise rugbrød til frokost, så det er helt klart rugbrødsmadder der er dominerende på billederne nedenfor. Jeg prøver dog at variere, så det ikke bliver alt for kedeligt. Tit har jeg rester fra andre måltider (foreksempel fra aftensmaden dagen før, pandekager fra morgenmaden, bagværk fra tidligere på ugen osv.), som jeg så prøver at kombinere med lidt rugbrød el. lignende.

raw %22tapas%22 plate

// rå “tapas” tallerken: tzatzikii, raw knækbrød og grøntsager //

lunch on-the-go

// frokost to-go: marineret alm. og rød quinoa, sukkerærter, langtidsbagte tomater (rester) + hytteost //

different topping

// rugbrød m. tomatskiver og timian-stegte champignoner + forårsløg, knækbrød m. æg og purløg //

Chickpes Salad on Toast

// ristet rugbrødsbolle m. marinerede kikærter og radise //

light lunch

// helseklibrød m. hytteost og agurk + hummus og forårsløg, mandler, cashewnødder, tørrede svesker //

fiber-rich pizzabun + salad

// fiberrig “pizza”bolle (hjemmebag), salat m. tomat og agurk, avocado //

avocado salad2 avocado salad

// avocado salad: avocado, tomat, rød peberfrugt og forårsløg + grovbolle m. hytteost //

another mixed lunch

// sundt bananbrød m. kanelstegte æbler /hjemmebag) + bær, knækbrød m. agurk, rugbrød m. makrel i tomat og salat //

lunch sub

// grov “sub” m. smøreost (m. forårsløg og urter), kalkunpålæg, tomatskriver og pesto //

rye bread w. different topping

// rugbrød m. peanutbutter og kiwi + avocado og røget laks //

Håber at det kunne bruges til lidt inspiration, hvis man synes man er ved at køre død i den samme mad🙂

6 thoughts on “Idéer til frokost

  1. Hej Amelia. Ej hvor ser det lækker ud!
    Undskyld et spørgsmål, som ikke lige passer til indlægget.
    Men når man har fået en kostplan, som fx. siger 100 g kylling, ved du om det så er før man kommer den i ovnen eller efter? Ligeledes med kartofler og sådan, er det før eller efter tilberedning?:-)
    Knus.

    • Det er bare helt i orden❤
      Altså i min plan er det ihvertfald tilberedt vægt, sådan at med f.eks. kylling så ville jeg hvis der står 100g skulle måle 100g kylling op efter jeg har stegt det (eller hvad jeg nu gør ved det ;)). Samme med kartofler, ris, pasta eller hvad man nu kan finde på at spise.

Leave a Reply

