Vegetarisk kikærtesauté med aubergine

IMG_0958Jeg har lovet at komme med nogle opskrifter på min mad igår. Her kommer lige min frokost. Det er en meget enkelt ret at tilberede, men smager rigtig godt. Man kan med fordel spise lidt brød el. lign. til, da retten i sig selv ikke indeholder helt nok kalorier. Jeg kan anbefale at bruge det som fyld i grovpitabrød.

Ingredienser:

ca. 250g færdigkogte kikærter (el. en dåse)

1 aubergine, i små tern

1 stor rød peberfrugt, strimlet

spidskommen

dressing:

1.5-2 dl soya yoghurt

1 spsk citronsaft

3-5 fed hvidløg (jeg eeelsker meget hvidløg!)

salt og peber

Aubergine og peberfrugt steges til det er næsten færdigt (aubergine har fået farve og peberfrugten er ved at være blød). Jeg bruger en grillpande, da jeg synes det giver en bedre smag til retten.

Imens blandes en dressing af yoghurt, citronsaft, hvidløg, og  salt og peber.

Når grøntsagerne er ved at være færdige tilsættes de færdigkogte kikærter. Drys med hvidløgssalt og masser af spidskommen, og steg til kikærterne er blevet gennemvarme.

Servér med friskbagt grovbrød eller i lune pitabrød.

Leave a Reply

