Vegansk “Nutella”

IMG_2738Jeg har leget lidt rundt med at finde en sukkerfri erstatning for nutella eller chokolade spread, som ikke indeholder mælk. Jeg er intolerant overfor laktose og tåler derfor ikke så meget i mit system. Jeg synes, at jeg er kommet frem til en rigtig godt opskrift, som både er nem, naturlig og rigtig sund! Brug den, som du ville bruge nutella eller gør det til en chokolade mousse og dyp med frisk frugt.

Ingredienser:

15 dadler, evt. udblødte (100g)

2dl kogte kikærter (eller 1 dåse)

3 (store) spsk kakaopulver

vand

Blend alle ingredienser. Tilsæt vand indtil den har den rette konsistens.
Hvis du ikke synes, den er sød nok, kan du altid tilsætte flere dadler.

Opbevares på køl i en lufttæt beholder.

1 portion (1 spsk) indeholder 35 kcal.

One thought on “Vegansk “Nutella”

  1. No escape route – notre petit secret

Leave a Reply

