Irrelevant..

IMGP8448IMGP8446Jeg har ikke så meget at sige, de her dage. Mit hoved synes tomt – eller nej, måske er det rettere sagt alt for fyldt. Proppet til randen af tanker, som kommer og går hurtigere end jeg kan nå at nedfæste dem til en sammenhængende sætning. Jeg skal til min sidste udrednings-samtale på mandag. Måske det også er noget, der har været medvirkende til at det synes at jeg er begyndt at ryge tilbage i min sygdom. Det er hårdt at skulle stå, ikke langt fra at få stukket et papir i hånden hvor det står, hvad man “fejler”. Tankerne kredser om den ene diagnose efter anden; har jeg x, eller måske y, nej z minder mere om det jeg går og kæmper med. Det er så trættende. Jeg så gerne have et endeligt svar, så min sagsbehandler kan komme med en handleplan. På den anden side ønsker jeg at det skal trække ud så længe som muligt. Jeg frygter vel lidt for hvad der kommer til at stå. Jo, der har været tale om en masse. Men det har aldrig før stået sort-på-hvidt, som det kommer til med denne udredning. Og det skræmmer mig. Jeg har det skidt med mærkater; jeg vil jo bare gerne ses som den jeg er? Som Amelia og ikke en eller anden diagnose..

IMG_0819Hvad jeg lytter til lige for tiden..

Somebody I used to Know (Cover), Tyler Ward

Some nights, Fun

Alt med Bon Jovi

Under the Bridge + By the Way, Red Hot Chili Peppers

Jolene, Dolly Parton

Ok, Selvmord

Bang bang, Nancy Sinatra

Under Pressure, David Bowie&Queen

Heavy Cross, The Gossip

Hjertestarter, Nephew

Love The Way You Lie (akustisk version m. klaver), Rihanna

food, 01.02.13

Min mad i går..

Morgenmad: Yogurt med hjemmelavet rabarbergrød, hørfrø, græskarkerner og vanillepulver

Formiddag: Skyr med jordbær, blåbær og granatæble + pistacienødder

Frokost: Stenalderbrød (hjemmebagt) med tunsalat af tun, hytteost, squash o avocado

Eftermiddag: Langtidshævet kernestykke (hjemmebagt) med smøreost og jordbær (mums!)

Aftensmad: Kylling og salat af revet rosenkål og gulerødder drysset med saltmandler

Senaften: Jordbær med hytteost, hakkede mandler og vanillepulver

6 thoughts on “Irrelevant..

  1. Det med mærkaterne har også altid været problematisk for mig. Der sidder en seddel på mig med diagnosen hjerneskade, men det er som om den sidder på ryggen for “forfra” kan ingen jo se noget på mig. Jeg ser normal ud, er intelligent, sjov, kreativ og dygtig til 1000 ting. Det er bare nogle ting inden i som ikke er som alle andre.
    Tit tænker jeg over, hvad folk ville tænke hvis jeg ikke havde sedlen på ryggen. Ville de tænke “nå, hun er da liiiige lovlig systematisk hende der” eller “kæft hun er underlig” – eller ville folk bare synes at jeg var som dem selv, med stort og småt der af og til tilter lidt.
    Samtidig hjælper det systemet at der kommer mærkat og diagnose på ting. Det er nærmest alt afgørende for at noget kan ske.

    Jeg tænker bare – Hvad så om du har det ene og/eller det andet. Det vil jo ikke være noget nyt for dig. Du har jo levet med det altid. Så lov mig ikke at bruge det mod dig selv – det fornemmer jeg at du allerede er temmelig god til nemlig. Forhold dig til hvordan du har det og ikke hvad det hedder – for for dig og inden i dig gør det ikke rigtig nogen forskel.

    Håber det her giver mening for dig. Der er sgu også lidt rodet i mit hoved, ind i mellem😉

    • Du har ramt helt rigtig – allerede før jeg har fået papirer på det er jeg begyndt at bruge det mod mig selv. Så tak fordi du lige minder mig om at passe på med det🙂 Dine ord hjælper. Du har jo ret; det er jo ikke andet end et mærkat. Jeg var inde og snakke med Poul Nyrup for lidt tid siden og han sagde til mig, at en diagnose er “bare en frakke, man har på”. Det synes jeg giver rigtig god mening.

  2. En diagnose på et stykke papir, er bare et stykke papir. Den er god at have, hvis man skal have hjælp. Du er ikke det stykke papir, det er det bedste af det. Det er dejligt at have noget at forholde sig til og så ved man også i hvilken retning man skal gå. Ligesom et kort ; D

    VH Hanne

      • Du har papir op at kunne få hjælp, derfor er det vigtigt at du så har et. Godt du har den indstilling til det. Nogen gange bliver man nød til at se længere ud i fremtiden, forbi det forbandede papir, for at se hvorfor man skal gøre det : D

        VH Hanne

Leave a Reply

