Kyllingefrikadeller med rosenkål

IMG_2687Min aftensmad blev i går nogle lækre spyd med grillede grøntsager og kyllingefrikadeller. Den opstod lidt ud fra hvad vi havde i køleskabet, der skulle bruges, før der skulle handles igen i dag, men jeg synes at retten blev temmelig vellykket, så tænkte at jeg ville dele opskriften med jer.

Ingredienser (til frikadellerne), 16 stk:

400g hakket kyllingekød

1 æg

1/2 squash, revet

1 lille løg, hakket

salt og peber

Derudover:

rosenkål

gul og grøn peberfrugt

Bland det hakkede kyllingekød (jeg blender kyllingebrystfileter og laver på den måde mit eget hakkekød, men man kan sagtens bare købe det hakket) med resten af ingredienserne. Hvis jeg havde haft hakket persille, havde jeg helt klart brugt det også

Form frikadellerne med en ske (ca. en spiseskefuld per frikadelle) og steg på en pande.

Imens grilles/ steges grøntsagerne (jeg bruger en grillpande, da jeg synes det giver en bedre smag).

Når alt er færdig sættes der skiftevis grøntsager og kød på træspyd.

Jeg valgte at servere spydene med guacamole (avocado, skyr, citronsaft, hvidløg, chili, lidt paprika, salt og peber) og snack gulerødder.

IMG_2689

Leave a comment