Broccolitærte med laks

IMG_2752Jeg får lavet en masse gode middagsretter de her dage – desværre er det det eneste måltid jeg får spist.  I dag var det denne tærte med laks, der kom på bordet. Min mor og jeg havde snakket om mine problemer med kulhyrater og om, hvor længe siden det er, at vi har fået madtærte, selvom det faktisk er noget jeg synes SMAGER RIGTIG GODT (tag den Ana!). Jeg kan ikke rigtig komme med en henvisning til en opskrift, da den opstod ud fra mit hoved efter at have browset igennem utallige af opskrifter.

Ingredienser, bund:

150g fuldkornshvedemel

100g mandelmel (jeg brugte denne fra funksjonel mad)

2 spsk kokosolie, v. stuetemp.

1 æg

evt. lidt vand

ydermere:

350g broccoli

1-2 porrer

150g laksefilet

hvidløs, chili

3 æg

2 dl yoghurt (jeg brugte levevis’ laktosefri)

1 dl vand

salt og peber

Bland alle ingredienserne til bunden og saml dejen hurtigt evt. med koldt vand. Tryk den ud i en beklædt tærteform og forbag v. 200 grader i 10 minutter.

Fintsnit broccoli (også stokken) og porrer og fordel i formen. Skær laksen i mindre stykker og fordel ind i mellem. Pisk de øvrige ingredienser og hæld over.

Bag tærten i 45 minutter ved 180 grader.

Server med salat og evt. en dressing af yoghurt, salt og peber, hvidløg og purløg.

Giver 8 portioner.

3 thoughts on “Broccolitærte med laks

  1. Wow hvor ser det bare lækkert ud! Den skal helt klart prøves🙂
    Jeg er virkelig også en stor fan af madtærte. Det kan jeg bare spise morgen, middag, aften (måske lidt overdreven) men det er bare guf.
    I starten af min sp. kunne jeg heller ikke spise det, men senere hen begyndte jeg langsom godt at kunne det. Så se det som et tegn på at det går den rigtige vej. Super sejt gået😉
    – Stort knus herfa🙂

    • Tusind tak – jeg havde vist også lige glemt at rose mig selv nok for det😉
      Du burde virkelig lave tærten, hvis du er så vild med sådan noget ;D Den smagte ihvertfald rigtig godt, og så er den jo tilmed sund.

Leave a Reply

