Banana pancakes

IMG_2854For at alt ikke skal gå hen og blive negativitet og sorte tanker her på bloggen, så tænkte jeg at jeg ville dele lidt mad med jer – det plejer mange af jer ihvertfald at synes om. Jeg får jo ikke rigtig spist noget her mens jeg er indlagt og når jeg gør, har jeg ikke lyst til at stå midt i spisesalen og tage billeder af maden. Dette ville også blive lidt ensformigt: yoghurt til morgenmad og æg til frokost.. Men her er nogle dejlige og nemme pandekager, som jeg lavede et par dage før jeg blev indlagt. Bananpandekager er jo ikke noget nyt her i blogverden, men jeg har ændret lidt på den “originale” opskrift. Der er stadig ganske få ingredienser, men synes at jeg har formået at gøre den lidt mere næringsfyldt..

Ingredienser:

1 banan, most

1 æg

30g mandler, fintmalet

valgtfrit: vanillepulver, kanel, blåbær, 1 spsk mandelsmør – brug din fantasi!

Det hele blandes sammen og steges på panden i lidt kokosolie. De skal vendes når det former sig små bobler og kanterne begynder at blive mørke.

Jeg spiste dem med lidt optøet bærblanding.

IMG_2859

IMG_2861

2 thoughts on “Banana pancakes

  1. De ser super lækre ud.

    Jeg tænker ind i mellem på hvordan du har det. Jeg forstår godt at der ikke er meget sjov ved at være hvor du er, men håber bestemt du hænger i.

    For 11 år siden gik jeg ned med et brag og checkede mig selv ind på psykiatrisk efter at jeg var begyndt at spekulere på, hvordan jeg skulle tage mig selv af dage. Jeg var der i 4 uger og derefter kom jeg på stolpegården i nogle måneder. Nu hvor jeg ser tilbage på de 4 uger så var det faktisk den bedste ferie jeg nogen sinde har haft. I de uger kunne jeg lægge alt fra mig. Alle forpligtelser og alt ansvar. Jeg kunne koncentrere mig om at eksistere. Jeg håber du en gang kommer til at kunne se tilbage til det her på samme måde.

    Kram herfra

  2. Uh, dem tror jeg at jeg vil prøve at lave til morgenmad imorgen, og det er en stor ting for mig at skulle bytte mit ymer ud med noget andet.
    Håber du får tiden til at gå derinde, tænker på dig i hvert fald🙂

Leave a Reply

